نفسى

نفسى فى حاجات كتير و فى نفسى حاجات اكتر

كل تمديد و انت طيب يا سى طوارىء.......

بمناسبة تمديد العمل بقانون الطوارىء لعامين اخرين –كل تمديد وانتوا طيبين يعنى – على الرغم من الاعتراضات العنيفة من كل الفئات
المفكرة العاقلة فى البلد – واحتفالا بهذه المناسبة السعيدة – جدا والله – فقد يقرر البعض ان يتخلى عن معارضته لهذا التمديد و يقرر ان يتعايش مع وجود هذا القانون عملا بالمثل الشعبى القائل"اصبر على جار السو يا يرحل يا تيجى مصيبة تاخده"
وحتى تأتى المصيبة اللى هتاخده يرجى من السادة المصريين المقيمين فى مصر – وعلى المقيمين خارجها مراعاةفروق التوقيت اتباع النصائح التالية حتى انقضاء المدة – التى لا يعلمها الا الله .والا قد تجد نفسك احد نزلاء معتقلاتنا لاى من الاسباب التالية و التى على كل شاب مصرى بالغ عاقل بيفهم ان يتجنبها:
1 – اذا كنت طالبا مطحونا و افتكرت تذاكر اخيييييرا و بعد طول فراق و لقيت ان الحل الامثل هو ان تعتكف فى غرفتك وتغرق فى غيابات الكتب و المراجع فستجد نفسك بعد عدة ايام اشبه بالغوريلا هائش الشعر طليق اللحية شلولح و على هذا يرجى منك ان تتذكر وانت خارج من الاعتكاف السنوى ان ترحمنا وترحم نفسك وتحلق ذقنك ويا ريت بالمرة تستحمى.... لان الذقن اليومين دول اصبحت تهمة يتهرب منها الرجال..
2 - متخانق مع مراتك و سايبلها البيت و نزلت ركبت ميكروباص نازل وسط البلد تتمشى لوحدك شوية وتفك عن نفسك....لكن زوجتك بنت الذين مش سايباك فى حالك وكلمتك على الموبايل عشان تكمل الخناقة – ما هوبصراحة ما ينفعش تسيب الخناقة وتنزل مش اخلاق يعنى - و انت فى الميكروباص بتصرخ فى وشها وتقولها "كفاااااااااااااااية كفااااااااااااااااااااااااااااااااااااية " و اذ فجأة "طرااااااااااااااخ" قلم على قفا حضرتك من المخبر اللى تصادف انه راكب وراك.....وعلى هذا –برضه- يا ريت وانت بتزعق لمراتك اوخطيبتك فى الشارع ما تقولش كفاية دى خالص ابأة قول "حراااااااااااااااااام"
3 - لو بتحدد اى معاد من اى نوع......فرح, عيد ميلاد, او حتى سبوع ياااااااااااااا ريييييييت تبعد عن 6 ابريل نوهااااااااااائى لان اى تجمع فى اليوم ده هيعتبر مظاهرة وتجمع اكترمن 3 فى اى مصيبة بيعتبر خرق لقانون الطوارىء حتى لو التلاتة دول هما الست زوزو العالمة و سيكا صبيها وعبده الطبال وتجمعهم كان فى كازينو الليل......الطوارىء ما بيفرقش.
4- لوتصادف وانت مروح وشايل البطيخة ومروح بيتكم فى امان الله وفجأة لقيت العيال العبطدول بتوع المظاهرات و الاضرابات و الاعتصامات....دور وشك الناحية التانية واستغفر و ادعى عليهم ....ما تنساش العيال اللى مسنيينك بالبطيخة فى البيت.

الخلاصة: لو سألونى ايه رأيك فى قانون الطوارىء.........هقول بكل صراحة انا ما بقيتش فارقة معايا و زيى زى كل المصريين بحب البطيخ.



0 رغيكم يهمنا:

و بحب التصوير برضه.....

و بحب التصوير برضه.....
التصوير هو محاولة الاحتفاظ بالجمال فى عينيك دائما

انا ميييين

ما اتعودتش احكى عن نفسى كتير..بس بحب ارغى بشكل عام زيى زى اى بنت مصرية صميمة...فيه بنت مصرية ما بتحبش الرغى؟؟

عشان ما تسألش...

زيى زى اى حد غريب بيتعرف على حد بيشوفه لاول مرة ....بتعامل مع نفسى بروح المستكشف...بخاف من نفسى احيانا على نفسى....وبخاف عليها احيانا برضه لما بلاقيها ضعيفة و مسكينة

مين اللى بيرغى هنا؟!!

هنا مساحة ليا و لاى حد نفسه يرغى انه يرغى براحته....الرغى هنا ببلاش

طريقك اخضر

طريقك اخضر

ما تدورش كتير

شوية فن

Loading...

بيقولوا اتباع؟!